Automobilio ekonomiškumo patikrinimas

 

Remiantis statistika, netinkama automobilio priežiūra yra viena iš pagrindinių neekonomiškumo bei tepalo deginimo priežasčių. Prastai prižiūrimas automobilis gali suvartoti net dvigubai daugiau tepalo bei degalų, palyginus su tinkamai prižiūrimu automobiliu. Štai todėl savo rašiniuose ir pabrėžiame, kad automobilio būklė turi būti puiki ir nuolat stebima.

 

Nors dauguma mūsų ir esame linkę atsiprašinėti, kad neturime pakankamai laiko ir pinigų, kad galėtume nuolatos tvarkyti ir prižiūrėti automobilį (vidų, išorę ir po variklio dangčiu), leiskite priminti, kad retkarčiais patikrinant automobilio būklę galima gerokai sutaupyti, nes nebereiks remontuoti dėl nepriežiūros gendančių automobilių dalių.

Man tuo teko įsitikinti savo kailiu. Pirmasis mano automobilis buvo ypač neekonomiškas, tačiau aš savaičių savaites nekreipiau į tai dėmesio. Vėliau išsiaiškinau, kad kaltininkas buvo nesandarus degalų bakas, o tai privedė prie tolimesnių problemų, tad mano banko sąskaita buvo gerokai patuštinta. Jei būčiau viską patikrinęs anksčiau, būčiau sutaupęs šimtus litų paprasčiausiai pasikeisdamas baką. Todėl patariu tikrinti automobilį iš karto kai pastebėsite, jog kažkur dingsta tepalas ar kuro sąnaudos yra nepamatuotai didelės.

Jei automobilis jau kelia įtarimų, derėtų atsakyti sau į šiuos klausimus:

1. Kada paskutinį kartą automobiliui buvo kas nors reguliuota?
Variklio patikrinimas ir reguliavimas gali padėti rasti automobilio problemas ir užkirsti kelią joms plėstis. Gal tai ir neišspręs visų bėdų, tačiau bent jau žinosite, į ką atkreipti didžiausią dėmesį.

2. Kiek svorio jūsų automobilis paprastai gabena?
Jeigu vežiojatės papildomo bagažo, net jei tai tik 50-100 kg, galimas daiktas, kad būtent tai ir lemia prastą automobilio ekonomiškumą. Atminkite, kuo sunkesnis automobilis, tuo daugiau degalų sunaudoja.

3. Kada paskutinį kartą keitėte tepalus?
Jei seniai neteko keisti automobilio tepalų, problemos galimai glūdi būtent tame.

4. Ar automobilio padangos nesusidėvėjusios?
„Plikos“ padangos, prastas ratų balansas ir nelygus susidėvėjimas gali lemti didesnes degalų sąnaudas. Tokias problemas būtina spręsti ne tik dėl taupumo, bet ypač dėl saugumo.

5. Kaip jūsų automobilis važiuoja apskritai?
Jei važinėjantis dažnai pasitaiko trūkčiojimų, automobilis staiga netenka galios, o po to ji vėl atsiranda, ir panašios problemos, būtina nedelsiant apsilankyti autoservise. Tik patyrę mechanikai tinkamai diagnozuos jus ištikusias problemas.

6. Ar dažnai paliekate automobilį dirbti laisvomis apsukomis?
Dauguma mechanikų sutiktų, kad net minutei palikdami automobilį dirbti laisvais sūkiais sudeginate tiek pat kuro, kiek sunaudojama jam užvesti. Jei dažnai susiduriate su transporto kamščiais ir intensyviu eismu, tai gali būti prasto ekonomiškumo priežastis.

Jei išsiaiškinote, kad prasto ekonomiškumo priežastimi tapo automobilio nepriežiūra, turbūt protingiausia būtų tam paskirti artimiausią savaitgalį. Patariame patikrinti variklį, taip pat pakeisti aušinimo radiatoriaus skystį bei variklio tepalą.

Jei problemos susijusios su prastu ratų balansu ar padangų susidėvėjimu, turėtumėte užsirašyti į eilę artimiausiose automobilių dirbtuvėse, kad padangos būtų pakeistos, permontuotos ir subalansuotos.

Jei šie būdai neveikia, galite pamėginti užsipilti degalų kitoje degalinėje. Pamėginkite užsipilti degalų kitame mieste esančioje degalinėje ir pažiūrėkite, ar atsirado sąnaudų skirtumas.

Sekite automobilio kilometražą ir kas kiek laiko pilatės degalus. Kartais skaičių neatitikimą gali lemti ir paprasčiausia žmogiška klaida skaičiavime, todėl geriausias variantas būtų naudotis sena gera užrašų knygute ir tušinuku suvedant rodmenis.

Ir galiausiai, jei pajutote, kad staiga pradėjo dingti tepalai ar per greit išnaudojate kurą, patikrinkite automobilio sistemų sandarumą ir užtaisykite (savo jėgomis ar su meistrų pagalba) visus atsiradusius nuotėkius.

Kaip tokioje situacijoje gali pagelbėti Resurs?
Paprastai problemos dėl neekonomiškumo kyla arba dėl akivaizdžių priežasčių, kaip nesandari sistema, arba dėl detalių susidėvėjimo. Susidėvėjimo požymiai yra neekonomiškumas, prarasta variklio galia, dūminimas, tepalo dingimas. Visas šias problemas gali padėti išspręsti Resurs. Jei variklio detalės dar neturi mechaninių pažeidimų, kaip įtrūkimai ar skilimai, Resurs atstato variklių detalių parametrus iki 70% gamyklinių. Resurs poveikis gali būti prilygintas kapitaliniam variklio remontui, o efektas tęsiasi mažiausiai iki kito tepalo keitimo, o jei naudosite Resurs ir toliau, variklio tarnavimą laiką galima prailginti net 2-3 kartus. Resurs suformuoja metalokeramikos sluoksnį, kuris užpildo nuo susidėvėjimo išdilusius variklio detalių paviršius ir taip padaro variklio darbą efektyvesnį. Daugiau kaip 100,000 km pravažiavusiam varikliui atgaivinti pakanka 2 tepalo priedo Resurs Total buteliukų. Todėl sumokėję grubiai apie 50 Lt gausite tokį pat efektą, kaip dešimt ar daugiau kartų kainuojantis kapitalinis variklio remontas. Nuolatinė automobilio priežiūra būtina norint išvengti netikėtų gedimų bei saugiai keliauti. Todėl siūlome atkreipti ypatingą dėmesį ir skirti šiek tiek laiko bent būtiniausiems automobilio priežiūros aspektams.