10 nemokamų automobilio remonto darbų

Remontas kiekvieno lietuvio namuose gerokai skiriasi nuo to, ką turėjome prieš gerus 10 ar 20 metų. Retas kuris dabar išsitraukia atsuktuvą, kai „užsitrumpina“ laidai ar veržliaraktį, kad pataisytume lašantį čiaupą – ilgos garantijos, draudimas ir elementarus žinių trūkumas reiškia, kad iškilus menkiausiai bėdai mes pasiduodame ir kviečiame „tuos, kurie išmano, ką daro“ vietoj to, kad pamėgintume susitvarkyti patys.

Ta pati situacija vyrauja ir su automobiliais. Retai kada beišsitraukiame savo veržliarakčių komplektus ir mėginame bėdas spręsti patys, vietoj to tiesiog lekiame į artimiausią automobilių dirbtuvę ir susimokame, kiek esame paprašomi. Tačiau taip neturėtų būti.

Patys paprasčiausi automobilių remonto darbai yra daug lengvesni nei atrodo, tad kai kitą kartą reiks ką nors susitvarkyti, kodėl nepamėginti to padaryti patiems? Kartais remontas yra toks paprastas, kad, atrodo, nusikaltimas būtų už jį mokėti. Štai todėl ir pateikiame 10 paprastų namų sąlygomis įgyvendinamų automobilių priežiūros ir remonto darbų, kurie ne tik sutaupys jums krūvą pinigų, bet tuo pačiu gal net bus malonūs bei suteiks pasitikėjimo savo jėgomis.

1. Langų plovimo skysčio papildymas
Ar teko mokėti už langų plovimo skysčio papildymą? Nemokėkite! Daugelis dirbtuvių ima mokestį už langų ploviklio papildymą, tačiau jei patys turite buteliuką namie, paprasčiausiai užpildykite talpyklą prieš varydami automobilį į servisą. Jei meistrai vis tiek norės jums įrašyti į sąskaitą šią paslaugą, galėsite nesunkiai atsikirsti. Nors dažniausiai tai kainuoja tik keletą litų, per ilgesnį laiko tarpą susidaro ne tokia ir maža suma, tad kam mėtyti pinigus veltui?

2. Priekinių žibintų lempučių pakeitimas
Vairuotojų, niekada nekeitusių automobilių žibintų lempučių, skaičius įspūdingas. Tačiau tai visiškai nesudėtinga. Atidarykite variklio dangtį, tada atjunkite į lempą atvestą laidą ir nuimkite plastikinį dangtelį. Daugelį lempučių laiko segtukas, kurį pakėlus, lemputė turėtų pasileisti. Pakartokite procedūrą atvirkštine tvarka ir viskas! Pirštais stenkitės neliesti lemputės stikliuko, arba dėvėkite švarias gumines pirštines. Deja, jei jūsų automobilyje sumontuoti Xenon žibintai, keitimas gali būti gerokai sudėtingesnis.

3. Žvakės ir laidai
Tai – benzininių automobilių „duona ir sviestas“. Uždegimo žvakės ir jų laidai, tiekiantys srovę nuo uždegimo ritės į žvakes, yra nebrangūs ir nesudėtingai keičiami. Laidai tiesiog užsimauna ir tiek, tačiau visada geriau keisti juos po vieną, kad nesumaišytumėte variklio degimo tvarkos. Žvakės atsukamos paprastu veržliarakčiu ir išimamos.

4. Tepalo ir filtro pakeitimas
Šis procesas reikalauja šiek tiek daugiau pastangų, nes reiks gultis po automobiliu, bet jei garaže turite duobę ar keltuvą, problemų tai nesukels. Tiesiog pakiškite didelį indą po karteriu, atsukite karterio kamštį ir leikite tepalui ištekėti. Kai nustos bėgti, užsukite kamštį. Tuomet išimkite seną tepalo filtrą (kur jo ieškoti rasite parašyta automobilio instrukcijoje) bei leiskite ištekėti likusiam tepalui. Tada uždėkite naują filtrą (paprastai jie būna nedidelės talpyklos su sriegiu formos, bet naujesni automobiliai turi ir popierinius filtrus) ir užpildykite variklį nauja alyva. Įsitikinkite, kad naudojate tinkamo skaičiaus tepalą bei gamintojo nurodytą kiekį. Nepamirškite, kad tepalo keitimo metu kartu panaudoję ir Resurs ne tik prailginsite variklio tarnavimo laiką, bet ir atstatysite susidėvėjusias detales, sumažinsite variklio keliamą triukšmą, panaikinsite tepalų deginimą variklyje, bei sumažinsite degalų sąnaudas!

5. Naujas akumuliatorius
Pasikeisti akumuliatorių visai paprasta. Atjunkite laidus nuo kontaktų, išsukite visus varžtus, laikančius akumuliatorių jo dėžėje ir iškelkite jį. Tada įdėkite naująjį, sujunkite visus laidus, prisukite varžtus ir baigta! Svarbiausia įsitikinti, kad tarp dviejų akumuliatoriaus kontaktų neuždėtumėte nieko metalinio.

6. Oro filtro keitimas
Paprastai oro filtrai būna patalpinti plastikinėje dėžėje variklio skyriuje, todėl pakanka atidaryti dėžę, išimti seną filtrą ir įdėti naują. Nors kai kuriuose naujuose automobiliuose keitimas gali būti kiek sudėtingesnis, daugelio automobilių oro filtro pakeitimas yra iki skausmo paprastas.

7. Smulkių įbrėžimų tvarkymas
Smulkius įbrėžimus, kai pažeidžiamas tik viršutinis dažų sluoksnis, sutvarkyti visai nesudėtinga. Įsigykite poliravimo pastos, tokios kaip „Turtle Wax“ (liaudyje vadinamas „vėžliuku“), užtepkite ant švaraus skudurėlio ir poliruokite iki blizgesio. Jei norite geresnio rezultato, paviršių reiktų „pasišiaušti“, t.y., nušveisti labai smulkiu šveitimo popieriumi (patariame pasikonsultuoti autoprekių parduotuvėje). Beveik neabejojame, kad būsite tokie patenkinti rezultatu, kad kils pagunda nusipoliruoti visą automobilį!

8. Padangų priežiūra
Padangų komplekto pakeitimą ir permontavimą geriau palikti profesionalams, tačiau prižiūrėti padangas galite ir patys. Su slankmačiu galite pamatuoti padangų protektoriaus gylį (atminkite, kad vasaros sezonu gylis turi būti mažiausiai 1,6 mm, žiemos – 3,0 mm). Taip pat reguliariai matuokite padangų slėgį, kuris turi būti toks, kaip nurodyta ant lentelės, esančios ant rėmo atidarius vairuotojo dureles. Slėgį pamatuoti bei padangas pripūsti galite nemokamai (išskyrus „Statoil“) degalinėse, turinčiose oro pūtimo įrangą. Teisingai prižiūrimos padangos ne tik užtikrins jūsų saugumą kelyje, bet ir sumažins kuro sąnaudas bei padės sutaupyti.

9. Naujos valytuvų šluotelės
Kad ir kaip kvailai tai skambėtų, bet valytuvai taip pat dažnai yra paliekami mechanikų priežiūrai. Nors pirmą kartą atsegti senas valytuvų šluoteles ir uždėti naujas ir gali šiek tiek užtrukti, tai tikrai ne kvantinė fizika.

10. Variklio skysčiai
Nors to negalima pavadinti remontu, bet tinkama variklio skysčių priežiūra gali sukurti tą skirtumą tarp harmoningo važinėjimosi ir nepadoriai didelės sąskaitos už variklio remontą. Nelaukite, kol mechanikai tai padarys už jus – nuolat prižiūrėkite alyvos, aušinimo, stabdžių bei vairo stiprintuvo skysčių lygį. Tikrinkite juos kartą per savaitę ar panašiai, ir jūsų biudžetui pavyks išvengti didelių neplanuotų išlaidų.

Pastaba: Tai – tik bendros priežiūros gairės. Skirtinguose automobiliuose montuojama skirtinga įranga, todėl prieš ką nors darant geriausia būtų peržvelgti automobilio instrukciją ir, jei kas kelia abejonių, kreiptis pagalbos į specialistus.

Tikimės, kad šis straipsnis, padės sutaupyti ne tik pinigų, bet ir laiko bei jėgų, o tuo pačiu leis pagilinti žinias apie automobilius!